نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

همانطوری که می دانید خرابی ایزوگام موضوعی است که دیر یا زود برای هر ساختمانی اتفاق می افتد. به این صورت که گاهی این عایق در اثر عواملی مانند تغییرات شدید دما و یا بارش های سنگین و متعدد و … و گاه به علت گذشت زمان و سپری کردن عمر مفید خود دچار فرسودگی می شود. در این شرایط است که دیگر لایه های آسیب دیده قادر به جلوگیری از نفوذ رطوبت به داخل سطح نیستند و اینجاست که زمان تعمیرات آن فرا می رسد و بهترین راهی که شرکت عایق نوین برای این کار در نظر دارد نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی می باشد.

به این معنا که باید لایه های قبلی کنده شده و پس از یک زیرسازی استاندارد، لایه های جدید را مجددا نصب کنند. همکاران ما در این شرکت نصب ایزوگام را در تمام مناطق تهران و کرج به صورت کاملا تخصصی و به بهترین نحو ممکن آن را انجام می دهند تا ساختمان شما یک عایق بندی به شکل درست داشته باشد و بتوان از عملکرد و کارکرد بی نقص آن اطمینان کامل حاصل کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی نکات مربوط به پروسه ی نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی را به طور کامل برای شما مخاطبین عزیز شرح دهیم.

شرایط اجرای ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

نحوه ی نصب ایزوگام یکی از عوامل بسیار مهم و اساسی در دوام و طول عمر آن می باشد. چگونگی اجرای ایزوگام روی ایزوگام قدیمی دارای تکنیک ها و نکات بسیار مهمی است که جهت اجرای اصولی و تخصصی هر یک از آن ها باید توسط نصابان ایزوگام کار مجرب رعایت شوند‌، بنابراین برای انجام آن ها حتماً باید از افراد ماهر و با تجربه کمک گرفت؛ به ویژه در زمان نصب عایق در ارتفاعات همانند دیوار های بسیار بلند نیازمند حفظ تعادل و تمرکز بسیار زیادی می باشد. در نتیجه انجام آن توسط افراد معمولی و بی تجربه عواقب و جوانب خطرناکی را برای سلامت کارگران به دنبال خواهد داشت.

به طور کلی باید بدانید که عمر مفید و کارایی بهینه ی یک ایزوگام بین ۱۰ الی ۱۵ سال می باشد، و پس با این حال بعد از نصب ایزوگام بر روی هر سطحی با گذشت عمر مفید خود بر اثر عوامل متعددی که در بالا نیز ذکر شد دچار ترک خوردگی، بلند شدن، شکاف، چروک شدگی، پارگی، جمع شدگی، انبساط و انقباض و … ممکن است آسیب ببیند و یا به طور کامل کنده شود در نتیجه شما باید با در نظر گرفتن یک راه حل مناسب و برطرف کردن آن از خرابی های احتمالی که قرار است به بار بیاید جلوگیری نمایید.‌

به چند روش مختلف می توان نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی را اجرا کرد:

یا باید بخش هایی از ایزوگام را که آسیب دیده اند ترمیم و بازسازی سازند، و یا باید ایزوگام قدیمی را کنده و ایزوگام جدید را بر روی آن نصب نمایند و یا طبق راه حل های دیگری که برای آن وجود دارد بر روی ایزوگام قدیم یک ایزوگام جدید را راه اندازی کرد.

روند نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی

چسباندن و اجرای ایزوگام جدید بر روی لایه های آسیب دیده و فرسوده باید با دقت انجام گیرد. لازم است که برای این عملیات مراحلی را به صورت کامل و صحیح اجرا کرد تا ایزوگام جدید، به درستی عمل نماید. به طور کلی روند نصب ایزوگام روی ایزوگام قدیمی، طی انجام صحیح مراحل زیر اجرا می شود:

  1. تمیز کاری سطوح قدیمی از گرد و غبار

همواره  ایزوگام دیوار، پشت بام و… در معرض هوای آزاد قرار دارد و گرد و غبار زیادی بر روی این لایه ها انباشته می شود. هنگامی که نصاب قصد اجرای لایه های جدید را دارد، حتما باید این گرد و غبار را از روی ایزوگام قدیمی به خوبی تمیز کرد. چرا که این آلودگی ها مانع از یک نصب استاندارد و چسبیده شدن صحیح لایه های جدید ایزوگام می شوند.

از این رو اغلب لایه های قدیمی را با آب و جارو به خوبی می شویند تا گرد و خاک از سطح ها و روزنه های آن از بین روند. و در مجموع هر چیزی که مانع از تماس مستقیم ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قبلی می شود را باید به طور کامل رفع کرد.

  1. بازبینی و جداسازی لایه های فرسوده

دومین مرحله جهت نصب ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی، بررسی و پیدا نمودن لایه هایی است که دیگر به هیچ عنوان قابل استفاده نمی باشند. همان طور که گفته شد عمر مفید ایزوگام ها تقریبا ۱۰ تا ۱۵ سال است و بعد از آن به طور حتم نیاز به بازسازی دارند. توجه داشته باشید که برخی از این لایه ها را می توان به عنوان زیرساز جدید نیز استفاده نمود. ولی قطعا لایه های فرسوده قابل استفاده نبوده و باید بعد از شناسایی، جداسازی شوند.

  1. پر نمودن فرو رفتگی، شکاف و ترک ها

سومین گام نیز به این صورت است که نصاب باید هرگونه فرورفتگی، ترک و درز موجود در سطوح را باید بررسی کرده و پر نمود که معمولا برای این کار از قیر استفاده می کنند.

  1. اجرای مجدد ایزوگام

در این مرحله از چسباندن ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی، باید لایه های جدید را بر روی لایه های قبلی که سطح آن ها قیر پاشی شده نصب کرد. البته این امکان وجود دارد که لایه های قبلی هم قابل چسباندن مجدد باشند.

  1. وارسی برآمدگی ها

بعد از اتمام اجرای لایه های جدید ایزوگام، اکیپ نصاب ایزوگام کار شرکت عایق نوین بررسی می کند که آیا برآمدگی در سطح اجرا شده نیز وجود دارد یا نه. اگر ایزوگام قبلی به درستی انجام شده نباشد، احتمال وجود چنین برآمدگی هایی بسیار زیاد می باشد.

  1. رفع باد کردگی ها با کاتر

در این مرحله اگر نصاب ایزوگام کار متوجه وجود برآمدگی، طبله و یا باد کردگی در سطح ایزوگام شود، باید آن ها را با کاتر از بین ببرد. به طوری که این برآمدگی ها را باید به صورت ضربدری برش داده و سپس با نفوذ حرارت بسیار بالا، لایه هایی که باز شده اند را مجدد به هم چسباند.

معایب نصب ایزوگام روی ایزوگام کهنه

اجرای ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قدیمی نیز به نوبه ی خود دارای معایبی می باشد، که از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با چسباندن رول های جدید ایزوگام بر روی رول های قدیمی طبیعتا وزن آن نیز افزایش می یابد و این موضوع قطعا به نفع سطح مورد نظر نخواهد بود.
  • در این روش احتمال کنده شدن و جدا سازی لایه های مختلف ایزوگام اعم از کنده شدن لایه های قدیمی از سطح مورد نظر و یا لایه های جدید از لایه های زیرین به علل مختلف امکان پذیر است.

در نهایت باید گفت که نصب ایزوگام جدید بر روی ایزوگام قبلی کاری به نسبت دشوار است، در نتیجه تخصص و مهارت بسیار بالایی را می طلبد، پیشنهاد ما در این زمینه به شما کاربران گرامی این است که این پروسه را با احتیاط کامل به افراد کاردان و مجرب بسپارید.

مرکز پخش و نصب ایزوگام عایق نوین با توجه به این موضوع و در نظر گرفتن تمامی منافع مشتریان و جلوگیری از خسارات احتمالی از حرفه ای ترین و خبره ترین افراد جهت انجام این عملیات برای مشتریان خود استفاده می نماید. پس شما می توانید با دریافت خدمات عایق کاری از خرید تا اجرای ایزوگام، از مرکز پخش و نصب ایزوگام عایق نوین و همچنین انجام نصب استاندارد و اصولی عایق بر روی سطح پشت بام و یا هر سطوح دیگری از منزل خود، مانع از صدمه دیدن و خراب شدن آن شوید و از کیفیت و کارایی فوق العاده نصب عایق در طول عمر مفید آن بهره مند شوید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *