آسفالت کاری در تهران

به طور کلی آسفالت ماده‌ ای است که از مخلوط شن ، ماسه و قیر بدست می آید و کاربرد اصلی آن در ساخت‌وساز جاده‌ها است. در واقع یک ماده چسبنده همراه با مصالح سنگدانه‌ای برای ساخت بتن آسفالتی مورد استفاده قرار می گیرد و به آن آسفالت کاری گفته می شود. سال‌ها است که آسفالت با کاربردهای مختلف و در زمینه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. آسفالت کاری در تهران  از جمله کارهای تخصصی است که توسط گروهی از آسفالت کاران و یک پیمانکار انجام می‌شود. ویژگی اصلی آسفالت کاری در ساخت و مرمت جاده‌ها و خیابان‌ها است. در ادامه درباره نحوه آسفالت کاری در تهران و کرج خواهیم گفت پس با ما همراه شوید.

شرایط آسفالت کاری در تهران با شهرهای دیگر ایران چندان تفاوتی ندارد. شاید بتوان گفت تنها تفاوت در قیمت تمام شده آسفالت کاری در این شهرهاست. در این شهرها مانند سایر نقاط ایران آسفالت کاری به عنوان یک کار تخصصی توسط گروهی از آسفالت کاران و یک پیمانکار انجام می‌شود. تهران به عنوان کلان شهر‌های ایران شناخته می‌شوند و استفاده از آسفالت خوب و پیمانکار آسفالت کاری یکی از ملزومات اصلی این شهرها است. همچنین در این شهرها به مقرون به صرفه بودن و دوام فوق العاده بالای آسفالت کاری توجه ویژه ای می شود.

قیمت آسفالت کاری در تهران

قیمت  آسفالت کاری در تهران  برای هر متر مربع با ضخامت ۱ سانتی متر حدود ۸ هزار تومان می‌باشد. قیمت آسفالت در تهران برای یک تن حدود ۴۵۰ هزارتومان می‌باشد.

هزینه آسفالت کاری  برای متراژهای بیش‌تر از ۲۰۰ متر مربع به صورت زیر می‌باشد:

  • هزینه آسفالت کاری بیندر با دانه بندی ۰تا ۲۵ میلی متر هر متر مربع با ضحامت ۵ سانتی متر حدود ۳۵ هزار تومان
  • هزینه آسفالت کاری با دانه بندی توپکا ۰تا ۱۹ میلی متر هر متر مربع با ضخامت ۵ سانتی متر حدود ۴۰ هزار تومان

برای متراژهای بیشتر از ۲۰۰ متر مربع تخفیف داده می‌شود.

آسفالت کاری در تمام مناطق تهران

آسفالت کاری در تهران برای تمام مناطق به یک شکل انجام می‌شود و خدمات آسفالت کاری در تمام مناطق تهران ارائه می‌شود‌. قیمت آسفالت کاری به نوع آسفالت و کیفیت آسفالت بستگی دارد. همچنین ابعاد و حجم آسفالت در تعیین قیمت آسفالت کاری در تهران تاثیر زیادی دارد به این صورت که هر چه آسفالت کاری ابعاد و حجم بیش‌تری داشته باشد هزینه بالاتری دارد‌.

آسفالت کاری در تهران و کرج

نحوه اجرای آسفالت در تهران

اگر اصول و شرایط آسفالت کاری در تهران رعایت نشود باعث کاهش عمر مفید آسفالت می‌شود‌. آسفالت‌ها به سه دسته آسفالت گرم‌، آسفالت سرد و آسفالت حفاظتی تقسیم می‌شوند که می‌توان برحسب نیاز خود هر کدام از این‌ها را انتخاب و استفاده کرد‌.

  1. آسفالت سرد: آسفالت سرد از ترکیب قیر با سنگدانه ساخته می‌شود. نام دیگر آسفالت سرد‌، تراشه آسفالت است که با توجه به نوع پروژه آسفالت کاری در تهران، می‌توان از این آسفالت استفاده کرد
  2. آسفالت حفاظتی: آسفالت حفاظتی در انواع مختلف مانند اندودهای آب بند‌، آسفالت نازک حفاظتی‌، آسفالت سطحی چند لایه‌ای‌، آسفالت سطحی تک لایه‌ای تولید می‌شود‌.
  3. آسفالت گرم: آسفالت گرم از مخلوط شدن مصالح سنگی و قیر ساخته می‌شود و دارای انواع مختلفی است که در زیر به توضیح انواع آسفالت گرم می‌پردازیم.
  4. ماسه آسفالت: از ترکیب کردن ماسه طبیعی با قیر ساخته می‌شود. کاربرد آن بیش‌تر در پروژه‌هایی است که ضخامت آن‌ها بیش‌تر از یک و نیم سانتی متر است. از ماسه آسفالت بیش‌تر برای مسطح کردن سطح پروژه‌ها استفاده می‌شود.
  5. اساس قیری: مقدار قیر در این مدل آسفالت کاری در تهران، کم‌تر است اما دارای دانه بندی درشت‌تری می‌باشد‌.
  6. آسفالت آستر: این لایه بین اساس قیر و آسفالت رویه قرار می‌گیرد و در صورتی که از اساس قیر استفاده نشود می‌توان آسفالت قیر را بر روی ماسه آسفالت قرار داد.
  7. آسفالت رویه: آسفالت رویه‌، آخرین لایه‌ای است که در سطح آسفالت کاری در تهران استفاده می‌شود. آسفالت رویه از مقاومت بسیار زیادی برخوردار است چون که با عوامل فیزیکی و شرایط جوی هوا مستقیم در ارتباط است.

نحوه اجراي تراشه آسفالت کاری در تهران

تراشه آسفالت در تهران یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت جاده‌ها‌، پارکینگ‌ها و ساختمان‌ها می‌باشد. معمولا مردم به دلیل نداشتن اطلاعات درست در این زمینه تصویر خوبی از تراشه آسفالت ندارند‌. در زیر به مزیت‌ها و کاربردهای تراشه آسفالت اشاره شده است.

  • تراشه آسفالت که نام دیگر آن آسفالت سرد می‌باشد از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و از ترکیب مصالح سنگی‌، شن و قیر تولید می‌شود‌.
  • از تراشه آسفالت برخلاف آسفالت گرم می‌توان در کارگاه استفاده کرد‌. تراشه آسفالت به اندازه آسفالت گرم از عمر مفید بالایی برخوردار است‌. از مزایای تراسه آسفالت می‌توان به نگهداری طولانی مدت آن اشاره کرد
  • قیمت تراشه آسفالت از آسفالت گرم کمتر است و این باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود به گونه ای که با آن می‌توان پروژه‌های بزرگ را با کمترین هزینه به اتمام رساند‌.
  • هزینه تراشه آسفالت کاری در تهران و شهرهای دیگر هیچ تفاوتی ندارد‌.

نحوه اجراي تراشه آسفالت کاری در تهران شامل مراحل زير است:

آماده كردن سطح راه آسفالت کاری در تهران

آماده كردن سطح راه برحسب اينكه راه آسفالتی باشد یا شنی‌، به شرح زير انجام مي شود.

راه شنی

باید سطح راه  پروفيله شده با ابعاد و اندازه‌های درج شده در نقشه‌ها منطبق باشد. كوبيدگي و تراكم نسبي آن براساس مشخصات تأمين گردد.كليه نقاط ضعيف سطح راه مانند نشست‌ها‌، چاله‌ها و سطوح موضعي كه زير چرخ غلتك و يا ترافيك، حالت خميري دارد، لازم است از طريق جايگزيني با مصالح اساس اصلاح و تقويت شود. قبل از اندود نفوذي سطح راه با جاروي مكانيكي و هواي فشرده تميز شده باشد. اندود نفوذي طبق مشخصات اجرا گردد

راه آسفالتی

كليه سطوح آسفالت کاری در تهران که آسيب ديده و داراي انواع ترك‌هاي طولي و عرضي و موزائيكي و يا چاله و نشست می‌باشـد بـاید با آسفالت گرم يا سرد و يا مواد درزگير قابل قبول اصلاح شده و متراكم شود به طوري كه قسـمت‌هـاي مرمت شده وضعيتی مشابه ساير قسمت‌هاي راه را داشته باشد.

سطوح قيرزده از طريق تعويض و جايگزيني با آسفالت جديد يا پخش سنگدانه‌هاي يك انـدازه و داغ و فرونشـاندن آن در سطح قيرزده و يا برداشتن آن تا ضخامت معين مرمت شود. سطح راه قبل از اندود سطحي باید با جاروي مكانيكي و استفاده از هواي فشرده از گرد و غبار و مواد خارجي پاك شود و در صورت لزوم با آب، شسته و تميز گردد. و اندود سطحي راه مورد نظر برایآسفالت کاری در تهران، طبق مشخصات اجرا شود.

 هوادهي

قبل از پخش و كوبيدن تراشه آسفالت کاری در تهران، لازم است كه بخش عمده‌اي از حلال‌های موجود در قيرهاي محلول و يا آب در قيرهای امولسيون و سنگدانه‌ها كه موجب افزايش كارايي مخلوط براي سهولت و تکميل اختلاط بوده است، به اندازه كافي تبخير شود. هوادهی به تبخير آب اضافي در مخلوط آسفالت کاری در تهران كمك كرده و روند مقاومت در مخلوط را تسريع ميكند. ميزان كاهش اين مواد بايد به اندازه‌ای  باشد كه مخلوط آسفالت کاری در تهران، بتواند وزن غلتك را در جريان عمليات تراكم بدون جابجايي و حركات جانبي تحمل نمايد. بدين منظور مخلوط پخش شده توسط گريدر جابجا شده و هوادهی مي شود.

متغيرهاي زيادي در تعيين زمان هوادهی مخلوط موثر هستند‌. براي مثال طول مدت زمان هوادهي براي دانه‌بندی‌های پيوسته و با بافت ريز، وقتي كه شرايط ثابت باشد، در مقايسه با دانه‌بندي‌های باز و گسسته، بيش‌تر است. همچنين موقعي كه تراشه آسفالت کاری،  پس از چند روز با لايه ديگري روكش مي‎شود هوادهی لايه اوليه قبل از كوبيدن  بايد بيش‌تر از موقعی باشد كه اين لايه با قشر آسفالتی ديگری روكش نمی‌شود زيرا معمولا لايه بعدی از تبخير مواد فرار قشر زيرين، جلوگيری می‌كند.

نمایندگی عایق نوین با نصب و زیرسازی

هزینه‌های مربوط به زیرسازی آسفالت

هزینه‌های مربوط به زیرسازی آسفالت به شرح زیر است:

  • هزینه خاکبرداری و حمل نخاله به بیرون از کارگاه برای هر مترمکعب ۸۰ هزار تومان
  • هزینه تسطیح‌، رگلاژ‌، آب پاشی و کوبیدن بستر اولیه موجود برای هر متر مربع ۱۰ هزار تومان
  • هزینه پخش‌، آب پاشی و کوبیدن هر متر مربع ساب گرید با ضخامت ۱۵ سانتی متر حدود ۳۰ هزار تومان
  • هزینه پخش‌، آب پاشی و کوبیدن هر مترمربع ساب بیس  با ضخامت ۱۵ سانتی متر حدود ۳۰ هزار تومان
  • هزینه پخش‌، آب پاشی و کوبیدن هر مترمربع بیس با ضخامت ۱۵ سانتیمتر حدود ۳۰ هزار تومان
  • هزینه قیرپاشی پریمکت با اندود نفوذی قیر امولسیون برای هر متر مربع ۱۰ هزار تومان
  • هزینه قیرپاشی تک کت با اندود نفوذی قیر امولسیون برای هر متر مربع ۸ هزار تومان

قیمت آسفالت در تهران به چه شکل است؟

قیمت آسفالت کاری در تهران برای هر متر مربع با ضخامت ۱ سانتی متر حدود ۸ هزار تومان می‌باشد. قیمت آسفالت در تهران برای یک تن حدود ۴۵۰ هزارتومان می‌باشد

تراشه آسفالت چیست

 تراشه آسفالت که نام دیگر آن آسفالت سرد می‌باشد از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و از ترکیب مصالح سنگی‌، شن و قیر تولید می‌شود‌.

قیمت آسفالت به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت آسفالت کاری در تهران به عوامل مختلفی از جمله زیرسازی‌، شیب بندی‌، اجرای جدول کشی و قیرپاشی بستگی دارد‌

قیمت آسفالت کاری در تهران 

کرج به عنوان یکی از کلان شهر‌های ایران شناخته می‌شود و استفاده از آسفالت خوب و پیمانکار آسفالت کاری در کرج به یکی از ملزومات این منطقه تبدیل شده است. مقرون به صرفه بودن و دوام فوق العاده بالای آسفالت، موجب شده است که کارایی آسفالت کاری درکرج نسبت به سایر مواد افزایش یابد. در تهران نیز قیمت آسفالت کاری برای هر متر مربع با ضخامت ۱ سانتی متر حدود ۸ هزار تومان می‌باشد. قیمت آسفالت در تهران برای یک تن حدود ۴۵۰ هزارتومان می‌باشد.

هزینه آسفالت کاری در تهران برای متراژهای بیش‌تر از ۲۰۰ متر مربع به صورت زیر می‌باشد:

  • هزینه آسفالت کاری بیندر با دانه بندی ۰تا ۲۵ میلی متر هر متر مربع با ضحامت ۵ سانتی متر حدود ۳۵ هزار تومان
  • هزینه آسفالت کاری با دانه بندی توپکا ۰تا ۱۹ میلی متر هر متر مربع با ضخامت ۵ سانتی متر حدود ۴۰ هزار تومان

برای متراژهای بیشتر از ۲۰۰ متر مربع تخفیف داده می‌شود.

آسفالت کاری در تمام مناطق تهران

آسفالت کاری برای تمام مناطق به یک شکل انجام می‌شود و خدمات آسفالت کاری در تمام مناطق ارائه می‌شود‌. قیمت آسفالت کاری به نوع آسفالت و کیفیت آسفالت بستگی دارد. همچنین ابعاد و حجم آسفالت در تعیین قیمت آسفالت کاری تاثیر زیادی دارد به این صورت که هر چه آسفالت کاری ابعاد و حجم بیش‌تری داشته باشد هزینه بالاتری دارد‌. علاوه بر شهر تهران، کرج نیز به علت داشتن آب و هوا و خاک نسبتا خوب در میان ساکنین تهران و حومه به یکی از گزینه‌های مطلوب برای خرید زمین و ساخت‌و ساز بدل شده است. امروزه به دلیل افزایش ساخت‌و ساز و خرید زمین در این منطقه، زیرسازی آسفالت و آسفالت کاری در کرج و تمام مناطق کرج مانند، فردیس، ملارد، اندیشه، مهرشهر، محمد شهر، وردآورد، شهریار، شهر قدس و تمام استان‌های کرج و البرز رونق گرفته و طرفداران بسیاری دارد.
آسفالت کاری در کرج با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه انجام می‌شود که مستلزم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با جنس خاک و استفاده آسفالت مورد نیاز در هر منطقه کرج است.

نحوه تعیین قیمت برای آسفالت کاری

به طور معمول هزینه آسفالت کاری در تهران و کرج مثل سایر نقاط کشور، بستگی به عوامل مختلفی زیرسازی‌، شیب بندی‌، اجرای جدول کشی و قیرپاشی دارد که موجب تفاوت در تخمین هزینه‌ها می‌شود. برای اجرای آسفالت کاری ، پیمانکاران در پروژه حاضر می‌شوند و بر اساس قیمت تمام شده مصالح و دستمزد اجرای آسفالت کاری، هزینه‌ها را برآورد می‌کنند و بعد از توافق قیمت، قرارداد تنظیم می‌شود. آسفالت‌ کاری و هزینه‌های آن به عواملی مانند، طول و عرض روکش آسفالت، استحکام مواد آسفالت و تعداد منحنی و چرخش در مسیر مورد نیاز، بستگی دارد. همچنین محل و مساحت پروژه در تعیین قیمت اجرای آسفالت کاری در تهران و کرج، نقش بسیار زیادی دارد به این صورت که محل‌هایی که دارای سطح هموار و صافی هستند و شرایط کار کردن در آنجا راحت است نسبت به محل‌هایی که شرایط کار کردن در آن‌ها راحت نیست از نظر قیمت هزینه زیادی را در برخواهد داشت.

بله. تمامی خدمات و محصولات ارائه شده توسط مجموعه عایق نوین برای آسفالت کاری در تهران ، دارای ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش می باشند تا اهالی محترم این مناطق در صورت لزوم بتوانند از خدمات پس از فروش رایگان این مرکز استفاده کنند.

شرکت عایق نوین که دارای سال ها تجربه ی موفق در زمینه آسفالت کاری در تهران می باشند، با سابقه ی درخشان اجرای بزرگ ترین پروژه های آسفالت کاری در این شهرها، به عنوان برترین پیمانکار پروژه های بزرگ آسفالت کاری در تهران شناخته شده است.

بله. این مجموعه ی موفق برای آسفالت کاری برخی از سطوح در تهران ، مانند جاده ها، راه ها، باند فروگاه و … به منظور مقرون به صرفه تر شدن هزینه های آسفالت کاری، از تراشه های آسفالت با کیفیت استفاده می کند.

بله. علاوه بر کیفیت مصالح و مهارت آسفالتکار، یکی از فاکتورهایی که موجب بهبود کیفیت آسفالت کاری می گردد، زیرسازی مناسب است. به این منظور، این مرکز پیش از اجرای آسفالت کاری تمامی مراحل زیرسازی، تسطیح و شیب بندی سطوح را به طور کامل و بدون نقص انجام می دهد.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *