آب بندی استخر با ایزوگام، با روش‌ های دیگر چه فرقی دارد؟

آب بندی استخر با ایزوگام، از جمله مواردی است که ما در این جا قصد داریم تا به بررسی کامل آن برای شما مخاطبین عزیز بپردازیم. به طور کلی تفاوت اصلی این روش با دیگر روش ها، مزیت های هر یک و نیز موارد متعدد دیگری می باشد که شما می‌ توانید آن ها را در این مطلب مطالعه فرمایید.

آب بندی کردن استخر در مقایسه با سازه‌ های دیگر دارای تفاوت هایی می باشد، علت اصلی این امر نیز ناشی از انبساط و انقباض حاصل از تغییرات دمای آب استخر می‌ باشد. آب بندی کردن نه تنها از نشت نمودن آب جلوگیری می کند، بلکه از رشد باکتری ها و جلبک ها و … نیز جلوگیری به عمل می آورد.

شرکت عایق نوین با سابقه ای درخشان که در زمینه ی عایق کاری انواع سطوح مختلف دارد، در حال حاضر اجرای عایق کاری استخر سیمانی را با 10 سال ضمانت، توسط متد های نوین نیز به انجام می‌ رساند. شما می توانید برای دریافت مشاوره ای رایگان جهت آب بندی استخر با کارشناسان مجموعه ی ما تماس حاصل فرمایید.

آب بندی استخر با ایزوگام

آب بندی استخر با ایزوگام، از جمله روش‌ های رایجی است که جهت واترپروف کردن استخر ها کارایی داشته و استفاده می‌ شود. همانا اگر استخر شما با یکی از برند های متنوع ایزوگام آب بندی شود، از نشت و نفوذ آب به بیرون جلوگیری می کند.

البته توجه داشته باشید که از مواد دیگری نیز برای عایق کاری استخر ها استفاده می‌ شود که از جمله موارد زیر می‌ باشند:

  • عایق کاری استخر با مواد مرغوب پلاستیک
  • عایق سازی استخر با گیاهان با کیفیت
  • عایق بندی استخر با قیر پالایشگاهی و ایزوگام درجه یک
  • پوشش دهی استخر با نوعی خاک نفوذ ناپذیر
  • عایق بندی با مصالح ساختمانی و بتنی

آب بندی استخر با استفاده از ایزوگام به چه صورت انجام می‌ شود؟

همان طوری که در بالا نیز گفته شد، آب بندی استخر با ایزوگام، یکی از شیوه هایی نوینی است که جهت واترپروف کردن سازه ها و مخازن کارایی دارد. لازم به ذکر است که بدانید، دوام و ماندگاری ایزوگام مربوطه به درجه ی پلیمر به کار رفته در آن بستگی دارد. جهت آب بندی کردن استخر با ایزوگام، همواره لازم است که در ابتدا سطح مورد نظررا به طور کامل تمیز نمود. برای این که عایق کاری با کیفیتی داشته باشیم، بهتر است که از یک روکش نظیر قیر به عنوان لایه اول استفاده کرد.

معایب آب بندی استخر با ایزوگام

آب بندی کردن استخر با ایزوگام، یکی از روش های جلوگیری از نفوذ آب به دیواره‌ ها و کفی استخر می باشد؛ توجه داشته باشید که این روش، دارای معایب خاص خود نیز است. ایزوگام ها مقاومت کمتری در مقابل شرایط آب و هوایی، سرما و گرما دارند، بر این اساس ممکن است با گذشت مدت زمانی دچار ترک و شکاف شوند.

در این صورت اورلپ‌ های قرار گرفته روی هم از یکدیگر جدا شده و آب استخر با فشار هيدرو استاتيكی زیادی وارد لايه زیرین ايزوگام می شود، و در این صورت است که با وارد شدن آب به لایه ی پشتی ایزوگام، جدا شدن آن را از سیمان مشاهده خواهید کرد، بنابراین با این شرایط عایق کاری به صورت کلی از بین می رود. به همین علت است که امروزه به جای آب بندی استخر با ایزوگام، از متد های پیشرفته تری استفاده می‌ کنند.

روش‌ های مختلف آب بندی استخر

روش‌ های مختلفی جهت آب بندی استخر وجود دارند، که این روش‌ ها شامل کاشی‌ کاری، رنگ، چسب، مواد نانو و … می‌ باشند.

آب بندی استخر با کاشی کاری و فرق آن با آب بندی استخر با ایزوگام

آب بندی استخر با کاشی کاری بیشتر برای استخر های خصوصی کارایی دارد. آب بندی استخر با کاشی، در مقایسه با عایق کاری استخر سیمانی با ایزوگام، دارای هزینه ی بیشتری می باشد. از جمله ویژگی های مثبت آب بندی استخر با کاشی می توان به این مسئله اشاره نمود که نظافت و تمیز کاری آن به راحتی قابل انجام بوده و همچنین زیبایی ظاهری آن به مراتب بیشتر از ایزوگام می باشد.

آب بندی استخر با رنگ و مقایسه آن با عایق کاری با کاشی

یکی از جمله مناسب ترین و ارزان ترین شیوه های عایق کاری استخر سیمانی، آب بندی آن با رنگ می باشد. استفاده از این متد به علت داشتن طول عمر کمتر نسبت به روش کاشی‌ کاری دارای مشتریان زیادی نمی باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا انواع رنگ‌ هایی که برای عایق کاری استخر سیمانی کارایی دارد را برای شما معرفی کنیم.

  1. آب بندی با رنگ پلیمر دارای کلر

به جز عایق کاری استخر با ایزوگام، می توان از پلیمر دارای کلر نیز برای این کار استفاده نمود. این عایق سازی همان گونه که از نامش هم پیداست، شامل نوعی پلیمر کلردار است. این روش حاوی نوعی مواد نرم کننده و رنگدانه‌ های خنثی می باشد. این رنگ‌ های پلیمری مقاومت شیمیایی عالی و چسبندگی بسیار زیادی دارند.

  1. عایق بندی با رنگ پایه سیمانی

رنگ پایه سیمانی یکی از بهترین انتخاب ها برای پوشش دهی استخر های بتنی می باشد.این رنگ مخصوص از موادی سفید و یا رنگی با مواد کاتالیزور ساخته و تولید شده است. اگر هزینه ایزوگام کاری استخر برای شما پر اهمیت است، توصیه می کنیم از این روش استفاده نمایید، چرا که این روش قیمت کمتری نسبت به روش‌ های دیگر دارد.

  1. پوشش دهی استخر با رنگ‌ های اکریلیک، پلی یورتان و اپوکسی

آب بندی استخر با رنگ اکرلیک، پلی یورتان و اپوکسی، چسبندگی بسیار عالی داشته، ولی از لحاظ دوام، ماندگاری چندان خوبی ندارند. عمر مفید این مواد نیز ۵ الی ۱۰ سال می باشد. با این شیوه می توان درز های کف و جداره های استخر ها را به خوبی پوشش داد.

عایقکاری استخر با اندودکاری

عایقکاری استخر با اندودکاری یکی از بهترین روش های سنتی‌ می باشد. در این متد ماسه و آب را مخلوط کرده تا به صورت یک خمیر به دست آیند. شرایط این خمیر به گونه ای است که می توان آن را با هر شرایطی تطبیق داد و همچنین در مقابل نفوذ آب، مقاومت بسیاری بالایی نیز دارد. دلیل این استقامت بالای اندود‌کاری، پر شدن فضا های خالی بین منافذ درشت خاک می باشد. در حقیقت با پر کردن این منافذ یک لایه ی مقاوم بر روی استخر شما تشکیل می شود.

آب بندی استخر با روش ژئوممبرین

این روش عایق کاری برای استخر های کشاورزی و صنعتی قابل استفاده می‌ باشد. توجه داشته باشید که عایق کاری استخر با ایزوگام برای این نوع استخرها اصلا مناسب نمی‌ باشد. همچنین باید دانست که برای استخر های مخصوص شنا از روش ژئو‌ممبرین نیز استفاده نمی‌ کنند. پوشش دهی در این روش به طور کاملا خاکی بوده و به همین علت از لحاظ اقتصادی مقرون به‌ صرفه است. و در اصل از این روش برای آب بندی استخر های کشاورزی استفاده می کنند.

از آن جا که بستر سازی آن ها یک بستر کاملا خاکی و یا شفته آهک است، دارای هزینه ای کم و مناسب می باشد و نیز می توان از آن برای یک پوشش دهی مناسب جهت استخر های بزرگ پرورش ماهی و یا مخازن آب کشاورزی استفاده نمود. ناگفته نماند که ورقه های ژئوممبرین با اندازه و ضخامت های متنوعی در بازار موجود هستند که می توان با توجه به مواد کاربردی هر استخر آن ها را انتخاب و به کار برد. یکی از جمله معایب این متد، این است که در شیب های تند نود درجه ای نمی توان از آن استفاده لازم را کرد. همچنین غیر ترمیم سازی، بستر سازی و جلبک زدن از دیگر ویژگی های آن ها هستند.

عایق بندی استخر با مواد نانو

استفاده از چسب نانو نیز یکی از دیگر شیوه هایی است که برای عایق بندی استخر به کار می برند، این مواد جزو بهترین روش های آب بندی استخر به شمار می‌ رود. مواد موجود در چسب نانو، در مقابل سرما، گرما و آتش بسیار با دوام هستند. شما با استفاده از چسب نانو استخر خود را از انواع رسوبات و جلبک‌ها پاک سازی می کنید. استفاده از این چسب در سونا، جکوزی و سرویس‌ های بهداشتی کارایی لازم را دارد.

در نهایت باید گفت که شما می توانید برای اجرای انواع روش‌‌ های آب بندی استخر، با بهترین نوع اجرا و همچنین بهره مندی از جدید ترین شیوه ها با شرکت عایق نوین تماس بگیرید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *