قیرگونی در حصارک

 

قیرگونی به روش سنتی گفته می‌شود که جهت عایق کاری حمام، سرویس بهداشتی، پشت بام، سدها، پی‌های ساختمان، استخرها، و غیره صورت می‌گیرد. در عصر حاضر هنوز هستند افراد بیشماری که قیرگونی را بر ایزوگام ترجیح می‌دهند و علت آن را ضخامت بیشتر قیرگونی در قیاس با ایزوگام ذکر می‌کنند. جهت انجام قیرگونی در حصارک در اصل از گونی و قیر استفاده می‌شود بدین شکل که بعد از ریختن یک لایه قیر بر روی سطح مورد نظر، از یک عدد گونی استفاده می‌شود و بر روی قیر قرار داده می‌شود و سپس دوباره قیرریزی انجام می‌شود. قیرگونی معمولا به صورت یک، دو و سه لایه صورت می گیرد. در زمان قیرگونی باید از گونی‌های تمیز و پاک استفاده کرد تا انجام این نوع عایق کاری با پایداری و عمر طولانی همراه شود. انجام کلیه انواع قیرگونی در حصارک خاص دیوارها و سایر سطوح امروز توسط شرکت عایق نوین انجام می‌شود.

 

مراحل و تجهیزات مورد نیاز اجرای قیرگونی در حصارک

جهت انجام قیرگونی در حصارک از وسایلی همچون :

  • مشعل- جهت حرارت دادن قیر
  • تیغ موکت بری (کاتر)- جهت بریدن گونی‌ها
  • کاردک
  • پاروی چوبی- جهت پخش کردن قیر

و تجهیزات ایمنی مانند دستکش، عینک استفاده می‌شود. شرکت عایق نوین مفتخر است که در طول انجام این نوع عایق کاری با رعایت کلیه استانداردها از لوازم استاندارد در این زمینه استفاده کرده و مراحل انجام قیرگونی را به صورت نظام‌مند انجام می‌دهد. انجام قیرگونی در حصارک دارای مراحلی است که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

مرحله1:

در آغاز سطح کار تمیز و پاکسازی می‌شود تا فاقد هر گونه روغن، گرد و خاک و آلودگی باشد و جسم تیز  و برنده ای در اطراف آن نباشد.

مرحله 2:

پس از تمیزکاری یک لایه قیر نرم بر روی سطح مورد نظر ریخته می‌شود این کار باید به شکلی انجام شود که کلیه روزنه‌های سطحی که قصد عایق کاری آن را داریم، پُر شود. در این مرحله نباید از قیر سفت استفاده شود.

مرحله 3:

در این مرحله باید گونی ها را به صورتی که در هر 10 سانتی‌متر یک گونی انداخته شده باشد، بر روی سطحی که قیر اندود شده انداخت و محل جداسازی آنها را با کاتر برش داد. گونی‌هایی که در این مرحله استفاده می‌شود نباید زدگی یا چین و چروک داشته باشند تا کار به تمیزی انجام شود.

مرحله 4 :

بعد از آنکه گونی‌ها پهن شدند، در این مرحله ترکیبی از قیر نرم و سفت بر روی آن‌ها ریخته می‌شود. در این گام ترکیب قیرها باید حرارت ببیند و یکدست شود. قیر سفت ریخته شده با توجه به نوع آب و هوای منطقه‌ای که در آن هستید باید انتخاب گردد. در این مرحله نیز باید تلاش کرد تا گونی‌ها پاره یا جمع نشود و قیر درست شده کل سطح گونی‌ها را در بربگیرد. چنانچه قصد دارید لایه‌های دیگری بر این لایه بیفزایید باید مراحل قبلی را با دقت تکرار نمود.

مرحله 5: در این گام اجرای قیرگونی انجام شده را می‌آزماییم تا مطمئن شویم مراحل به درستی انجام شده باشد. بدین سبب محل آب رو‌ها را می‌بندیم و سطحی که مورد قیرگونی قرار گرفته است را تا 24 ساعت غرقاب می‌سازیم. چنانچه نشتی مشاهده نشد، نشان دهنده آن است که قیرگونی به خوبی صورت گرفته است.

 

قیرگونی در حصارک - عایق نوین

 

مزایا و معایب قیرگونی در حصارک

در انجام قیرگونی حتما به چند نکته توجه داشته باشید از جمله آنکه: قبل از شروع کار قیرگونی سطحی که قرار است قیرگونی شود را باسیمان بپوشانید. از گونی‌های نو و سالم برای انجام قیرگونی استفاده کنید. لایه‌ها را عمود بر هم اجرا کنید. در هنگام بارندگی این کار را انجام ندهید، زیرا سبب ایجاد حباب زیر لایه‌ها شده و چنانچه هوا سرد گردد، دچار صدمه و پارگی می‌شود. قیر را تا درجه مشخصی (180 درجه سلسیوس) بیشتر حرارت ندهید. انجام قیرگونی در حصارک دارای مزایا و معایبی است که در ادامه بدان اشاره می شود:

 

مزایای قیرگونی در حصارک

  • انجام آن ساده و ارزان است
  • نیازمند تجهیزات خاصی نیست
  • مصالح آن به راحتی قابل خریداری است
  • هزینه آن از ایزوگام کمتر است
  • در بریدگی‌ها و نیز شکستگی‌ها قابل انجام است

 

معایب قیرگونی در حصارک

  • دمای قیر حین قیرگونی بالاست، کار در این روش نیازمند تخصص و کمی خطرساز است
  • بعد از چندسال گونی‌های بکار رفته در قیرگونی پوسیده می‌شود
  • اجرای این روش سبب آلودگی زیاد در محیط زیست می‌گردد
  • انجام قیرگونی نیازمند نیروی کار با تجربه و متبحر است.
  • عمر قیرگونی معمولا کمتر از 10 سال است
  • قیرگونی در برابر گرما نرم می‌شود.

 

عایق نوین نماینده رسمی قیرگونی در حصارک

شرکت عایق نوین با سابقه و تجربه درخشان در حوزه عایق‌های سنتی آمادگی دارد تا انواع خدمات قیرگونی (لکه‌گیری، تعمیر و اجرای قیرگونی) را در اسرع وقت برای شما عزیزان انجام دهد. قیرگونی در حصارک توسط نصابان حرفه‌ای و متخصص انجام می‌شود و در دو نوع یک و دو لایه موجود است. از قیرگونی جهت عایق‌سازی کلیه سطوح و فضاهای رطوبت زا مانند بالکن، استخر، حمام و سرویس ‌های بهداشتی، و غیره استفاده می‌شود. شرکت عایق نوین همچنین آمادگی دارد تا در زمینه ارائه انواع مشاوره‌های تخصصی رایگان در حوزه خرید و فروش و نصب و اجرای قیرگونی در حصارک  به شما عزیزان اطلاع‌رسانی نماید. جهت دریافت مشاوره های تخصصی می‌توانید با همکاران ما در بخش خدمات تماس حاصل نمایید. نمایندگی شرکت عایق نوین از جمله نمایندگی‌های برتر می‌باشد که با کادری متبحر و کاربلد و رعایت اصول ایمنی و استانداردها در تلاش است کاری با کیفیت و مقرون به صرفه را به مشتریان خود در منطقه حصارک تقدیم کند. قیر مورد استفاده در این شرکت، قیر پالایشگاهی می‌باشد. قیمت انجام قیرگونی نیز بسته مساحت سطح کار شما، روش اجرا، محل انجام، و شرایط آب و هوایی متفاوت است. شما عزیزان جهت دریافت اطلاعات بیشتر و خدمات این شرکت می توانید با همکاران ما در بخش فروش تماس حاصل نمایید.

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *