ایزوگام روی ایرانیت چگونه نصب می شود؟

با توجه به این که نحوه نصب ایزوگام در سطوح مختلف متفاوت است، ما در این مقاله قصد داریم در مورد نصب ایزوگام روی ایرانیت و نحوه دقیق اجرای آن، توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه دهیم. به دلیل وجود بارندگی زیاد در مناطق شمالی ایران، در این مناطق از سقف های شیروانی یا ایرانیت استفاده ی زیادی می گردد؛ اما از طرف دیگر به دلیل این که این سقف ها به خاطر بارش باران و رطوبت زیاد ممکن است دچار پوسیدگی شوند، در نتیجه در چنین شرایطی عایق کردن این نوع سقف ها، به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به سطح آن ها و همچنین برای پیشگیری از خسارات بعدی، بسیار حائز اهمیت است.

اما همانطور که به منظور عایق کردن مکان های مختلف، از عایق های پیش ساخته ی ایزوگام استفاده می گردد، در مورد سقف های ساخته شده از ایرانیت نیز، از ایزوگام استفاده می گردد؛ اما با این تفاوت که در مورد این نوع سقف ها، روش نصب ایزوگام کمی متفاوت تر است و لازم است که برای اجرای ایزوگام روی ایرانیت، از تکنیک های خاصی استفاده گردد. در مورد مقایسه ی روش اجرای ایزوگام بر روی ایرانیت و شیروانی نیز می توان گفت که از آن جایی که ایرانیت و شیروانی دارای مواد تشکیل دهنده ی متفاوتی هستند، به همین دلیل روش نصب ایزوگام روی شیروانی و روش نصب ایزوگام روی ایرانیت نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

نکات ایمنی در مورد نصب ایزوگام روی ایرانیت

در هنگام نصب ایزوگام روی ایرانیت، باید نکات ایمنی مختلفی در نظر گرفته شود که در این جا به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

۱) کپسول آتش نشانی

 وجود کپسول آتش نشانی، یکی از موارد ضروری ایمنی پیش از شروع اجرای عایق کاری است که حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

۲) تجربه و تخصص ایزوگام کار

در صورت مشاهده ی سطح زیر ایرانیت و چک کردن آن، مسلما متوجه خواهید شد که معمولا در بخش زیرین ایرانیت از پشم شیشه استفاده می شود، و همانطور که می دانید، الیاف پشم شیشه نیز بسیار اشتعال پذیر هستند، در نتیجه نصب ایزوگام روی ایرانیت نیاز به تخصص و تجربه ی بسیار ویژه ای دارد.

به عنوان نمونه اگر به جای این که شعله بر روی ایزوگام باشد، بر روی ایرانیت قرار گرفته باشد، ممکن است موجب ایجاد آتش سوزی گردد. بنابراین به دلیل وجود این میزان از حساسیت، در چنین شرایطی، نصب ایزوگام حتما باید توسط ایزوگام کارهای با تجربه و متخصص و با رعایت کامل نکات ایمنی و با احتیاط انجام گیرد.

 ۳) استفاده از تخته بنایی

به دلیل این که حرکت بر روی سقف ایرانیت خطرناک است، به همین دلیل بهتر است که نصاب ایزوگام، در هنگام اجرای ایزوگام، از تخته بنایی استفاده کند.

۴) استفاده از طناب

در صورت استفاده از ایرانیت بر روی سطوح شیب دار، به ویژه در شرایطی که شیب سطح زیاد است، به منظور تأمین ایمنی بیشتر، ایزوگام کار ملزم به استفاده از طناب می باشد.

مزایا و معایب استفاده از ایرانیت

همانطور که می دانید، ایرانیت از سیمان ساخته شده است و به دلیل این که دارای جنس سیمانی است، بنابراین از استحکام بسیار بالایی نیز برخوردار است. در نتیجه به نوعی می توان گفت که ویژگی اصلی ایرانیت که به عنوان یک امتیاز مهم برای آن نیز محسوب می شود، استحکام بالای آن است و به دلیل همین مستحکم بودن، از ایرانیت برای پوشش اتاقک ها و سقف انبار ها، استفاده های زیادی می شود.

اما به نوعی می توان گفت که سطح ایرانیت از جهت مناسب بودن برای عایق کاری، دارای یک ایراد اساسی است که البته این ایراد نیز با تکنیک های مختلفی قابل رفع می باشد. از جمله معایب استفاده از ایرانیت ناهموار بودن سطح آن است که به دلیل همین ناهمواری، اجرای ایزوگام بر روی آن دشوار تر است که به منظور حل مشکل، نصابان ایزپگام سطح ایرانیت را پیش از اجرای عایق کاری زیرسازی می کنند.

زیرسازی ایرانیت برای نصب ایزوگام

مراحل مختلف زیرسازی و همچنین نصب ایزوگام روی ایرانیت به این صورت می باشد:

– پس از نصب ایرانیت در محل مورد نظر، باید سطح آن با کمک ملات ماسه و سیمان یکنواخت شده و ناهمواری های موجود در سطح آن باید کاملا با ملات پر شوند تا به این ترتیب یک زیرسازی مناسب جهت نصب ایزوگام روی ایرانیت داشته باشیم و یک سطح یک پارچه و کاملا یک دست ایجاد شود. در این مرحله برای یکدست شدن سطح سیمان و ملات، می توان از توری مرغی نیز استفاده کرد.

بدین ترتیب که در هنگام اجرا، توری مرغی روی سطح قرار داده می شود و روی آن با ملات پوشانده می شود، به این ترتیب سیمان و ملات بهتر و یک دست تر روی سطح قرار می گیرند. البته از توری مرغی بیشتر به منظور زیرسازی قبل از نصب ایزوگام روی شیروانی استفاده می گردد، دلیل این امر نیز این است که در نصب ایزوگام روی شیروانی، به دلیل این که جنس شیروانی از فلز گالوانیزه است؛ همین امر موجب می شود که ملات ماسه و سیمان به خوبی روی آن نچسبیده و در نتیجه نصب ایزوگام دشوار تر شود. اما با تمامی این اوصاف استفاده از توری مرغی در زیرسازی ایزوگام روی ایرانیت نیز بلامانع است.

– پس از اجرای زیرسازی ایزوگام، به اندازه ی کافی زمان داده می شود تا ملات به خوبی خشک شود.

– در مرحله ی بعد به منظور افزایش چسبندگی سطح، روی ملات، با یک لایه قیر پوشانده می شود و سپس ایزوگام بر روی آن نصب می گردد.

هزینه نصب ایزوگام روی ایرانیت

نحوه ی محاسبه ی هزینه ی نصب ایزوگام روی ایرانیت، مانند هزینه نصب ایزوگام بر روی سطوح دیگر، به جنس و نوع ایزوگام مصرفی بستگی دارد. انواع مختلف ایزوگام قیمت های متفاوتی دارند که این تفاوت ها، در هزینه ی نهایی عایق کاری نیز تأثیر خواهد داشت. از دیگر عوامل تأثیر گذار بر قیمت ایزوگام بر روی ایرانیت مقدار ایزوگام مصرفی بر حسب متر مربع می باشد. اما باید توجه داشته باشید که در نصب ایزوگام روی ایرانیت، به دلیل ناهموار بودن سطح ایرانیت و نیاز به یکدست کردن سطح آن، نیاز به اجرای زیرسازی ایزوگام وجود دارد و مسلما این مسئله نیز بر قیمت ایزوگام تأثیر خواهد داشت.

در زمینه ی اجرت نصب ایزوگام بر روی سطوح مختلف نیز می توان گفت که علاوه بر این که دستمزد روز نصب ایزوگام در مناطق مختلف متفاوت است، دستمزد نصب ایزوگام به نوع سطح مورد نظر نیز بستگی دارد که در مورد اجرای ایزوگام بر روی ایرانیت، به دلیل شیبدار بودن سطح و اینکه اجرای ایزوگام روی این نوع سطوح، نیاز به تخصص بالایی دارد و دارای خطرات خاصی است؛ بنابراین به ناچار معمولا دستمزد نصب ایزوگام روی ایرانیت نسبت به سطوح دیگر مقداری بالاتر محاسبه می گردد.

اجرای  ایزوگام روی ایرانیت در مناطق مختلف تهران و کرج

شرکت عایق نوین که به عنوان نمایندگی رسمی ایزوگام در تمامی مناطق تهران و کرج شناخته شده است، تمامی خدمات مربوط به انواع عایق های رطوبتی از جمله ایزوگام را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به ساکنین محترم این مناطق ارائه می کند. این مجموعه ی معتبر مفتخر است که با کسب بالاترین درصد رضایت مشتریان خود، از سوی آنان به عنوان برترین نمایندگی ایزوگام در تهران و کرج انتخاب شده است.

این مجموعه ی موفق، در راستای عرضه ی بهترین خدمات نصب ایزوگام روی ایرانیت، از بهترین نصابان ایزوگام در تهران و کرج که دارای تجربه و مهارت بالایی در این زمینه می باشند، استفاده می کند تا بتواند به تمامی نگرانی ها و نیازهای مشتریان پاسخ داده و برترین کیفیت ایزوگام کاری را با نازل ترین قیمت به آنان تحویل دهد.

شما عزیزان ساکن در این مناطق نیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نصب ایزوگام روی ایرانیت و قیمت اجرای آن، یا به صورت حضوری به آدرس هر یک از نمایندگی های شرکت عایق نوین در تهران و کرج مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های درج شده در سایت این شرکت تماس حاصل فرمایید. کارشناسان و همکاران ما در به صورت ۲۴ ساعته آماده ی خدمت رسانی و ارائه ی مشاوره راهنمایی های تخصصی به شما عزیزان می باشند.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *