چرا ایزوگام باد می کند؟

در عصر امروزی اغلب سازه ها به منظور محافظت از صدمه دیدن در برابر هر نوع نم و رطوبت همانند آب باران، از ایزوگام استفاده می کنند. یکی از جمله سوالات مکرر کاربران گرامی این است که چرا ایزوگام باد می کند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که به منظور ایزوگام کردن ساختمان خود، شما به یک فرد کاردان و حرفه ای در این زمینه احتیاج دارید تا از این طریق بتوانید از طبله کردن ایزوگام خود جلوگیری نمایید، چرا که در غیر این صورت امکان بروز مشکلات زیادی برای ایزوگام شما وجود خواهد داشت.

که در واقع یکی از این مشکلات طبله کردن ایزوگام می باشد که به آن باد کردن ایزوگام نیز گفته می شود. که اکثرا پس از یک اجرای غیر اصولی با آن مواجه می شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا در این مقاله علت باد کردن ایزوگام و همچنین راه های برطرف کردن آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم.

دلایل باد کردن ایزوگام

در اینجا ما قصد داریم تا دلایل مهمی را که موجب طبله شدن ایزوگام می شوند را برای شما مخاطبین گرامی بررسی نماییم:

  1. یکی از دلایل اصلی که موجب باد کردن ایزوگام می شود، را می توان استفاده کردن از ایزوگام نا مرغوب و غیر استاندارد دانست. چرا که این ایزوگام ها همواره چسبندگی لازم را برای قرار گرفتن بر روی سطح مورد نظر را نداشته و با انبساط و انقباض نیز به راحتی از سطوح کار بلند می شوند.
  2. یکی دیگر از علل طبله کردن ایزوگام را می توان به اجرای یک زیر سازی نامناسب در مکان نصب نسبت داد، زیرا در این صورت ایزوگام چسبندگی مناسبی نخواهد داشت. به عنوان مثال پیاده سازی ایزوگام بر روی لایه ی فویل ایزوگام قبلی به علت عدم چسبندگی کیفیت لازم را نداشته و بدین ترتیب امکان طبله کردن ایزوگام نیز وجود خواهد داشت.
  3. راه اندازی غیر استاندارد و نادرست ایزوگام ها را نیز می توان از جمله مواردی دانست که می تواند موجب باد کردن ایزوگام ها شود. به طور مثال اگر در هنگام نصب ایزوگام میزان حرارت لازم بر روی لایه قیر ایزوگام وجود نداشته باشد و یا به علت شرایط دمایی و سردی هوا، ایزوگام زودتر از موعد چسبیدن بر روی سطح سرد و سفت شود امکان طبله کردن ایزوگام نیز وجود دارد.
  4. از دیگر دلایل باد کردن ایزوگام می توان به وجود رطوبت در لایه های زیرین ایزوگام و همچنین ایجاد فشار به وسیله بخار آب اشاره کرده که در نتیجه ی این موارد جدا شدن ایزوگام از سطح کار را مشاهده خواهید نمود. بنابراین شما باید زمانی را برای ایزوگام کردن انتخاب نمایید که شرایط آب و هوا خوب و آفتابی بوده و برف یا باران نبارد، زیرا سطح مورد نظر برای ایزوگام حتما باید به طور کامل خشک باشد. توجه داشته باشید در صورتی که به هر علتی آب به زیر سازی ایزوگام نفوذ نماید، امکان به وجود آمدن این مشکل وجود خواهد داشت.

نکات مهم در پیشگیری از طبله کردن ایزوگام

به طور کلی اگر به هر دلیلی ایزوگام شما دچار باد کرد شد، نیاز به نگرانی زیادی نیست زیرا امروزه با استفاده از متد هایی که به روی کار آمده اند همچون ترمیم و لکه گیری قسمت مورد نظر می توان این مشکل را برطرف نمود. هر چند عاقلانه این است که جهت جلوگیری از پیش آمدن چنین وقایعی و ممانعت از نفوذ نم و رطوبت به درون ساختمان خود از ایزوگام های با کیفیت استفاده کرده و همچنین برای عدم باد کردن ایزوگام نیز بهتر است که لایه های زیرین آن را به خوبی و در یک راستا بر روی هم قرار داده تا همپوشانی خوبی داشته باشد.

از دیگر نکاتی که باید برای عدم آسیب پذیری ایزوگام ها رعایت کرد، توجه به شرایط و عوامل محیطی و فیزیکی نظیر پیشگیری برخورد اشیا فلزی با ایزوگام می باشد. چون که پایه های فلزی وسایلی مانند کولر موجب ایجاد سوراخ هایی در عایق شما می شوند. در نتیجه برای جلوگیری از صدمه دیدن و باد کردن ایزوگام بهتر است که به این نکات دقت فرمایید.

اول اینکه همان طوری که در بالا نیز به ان اشاره کردیم از برخورد اجسام اشیا نوک تیز با سطوح ایزوگام جلوگیری کرده، زیرا ممکن است این کار حتی در زمان جابجایی وسایلی همچون پایه های کولر و یا دیگر اجسام بر روی سطوح اتفاق افتد و یا اینکه امکان دارد با افتادن اجسام برنده و فلزی همچون چاقو، میخ و یا دیگر وسایل این اتفاق بیفتد.

هنگام حرکت بر روی ایزوگام پشت بام از کفش های میخ دار یا زبر بر روی سطح آن استفاده ننمایید.

از ریختن مواد اسیدی و شیمیایی بر روی سطح ایزوگام جلوگیری فرمایید.

شیب ایزوگام را باید به گونه ای تنظیم کرد که در زمان بارش برف و باران، آب به طور روان حرکت کرده و به مدت طولانی در سطح آن باقی نماند.

نباید اجسام سنگین را به طور مستقیم بر روی سطح کار قرار داده و یا کشید و همچنین در زیر پایه های کولر باید از یک لایه محافظ همچون تکه ای از ایزوگام اضافی استفاده کرده تا از سوراخ شدن ایزوگام جلوگیری به عمل آورد.

در صورتی که قسمتی از ایزوگام از پشت بام بلند شده و یا باد کرده باشد، در اولین فرصت مناسب و هر چه سریع تر باید آن را تعمیر کرد تا از آسیب دیدگی بیشتر جلوگیری نمود.

از جمله نکات دیگری که نقش اساسی در سلامت ایزوگام شما دارد، کیفیت ایزوگام می باشد که باید در زمان خرید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. اگر می خواهید عایق شما دچار مشکلاتی که گفته شد نشود، باید در زمان خرید ایزوگام خوبی تهیه کنید و در قیمت آن دچار تردید نشوید چرا که بدیهی است، هر محصولی که کیفیت بهتری داشته باشد، مطمینا از دیگر محصولات دارای قیمت بالا تری خواهد بود.

ترمیم و لکه گیری ایزوگام طبله شده

برای بر طرف کردن مشکل طبله ایزوگام راه حل های متعددی وجود دارد که در وهله اول باید مشکل عایق بررسی شود به این صورت که مشکل ایجاد شده در چه حد و میزانی می باشد. اگر طبله کردن ایزوگام به علت پارگی ایزوگام و نفوذ رطوبت به درون آن باشد، در صورتی که میزان خرابی و باد کردن ایزوگام شما در حد کمی باشد، می شود با جدا کردن آن بخش آسیب دیده را ترمیم و با نصب یک لایه ی تازه، مشکل آن را برطرف کرد.

ولی چنانچه طبله کردن ایزوگام شما به علت اجرای یک زیرسازی نامناسب باشد و محل خرابی نیز گسترده باشد، شاید در این صورت شما مجبور باشید تا ایزوگام را به طور کامل از سطح پشت بام خود جدا نمایید و بدین ترتیب یک زیر سازی جدید را به صورت استاندارد اجرا کنید تا به طور مجدد دچار مشکل نشوید و سپس در نهایت یک لایه جدید ایزوگام را بر روی سطح مورد نظر خود نصب کرده تا مشکل شما برطرف شود.

همشهریان محترم ساکن در تهران و کرج نیز می توانند در صورتی که ایزوگام آن ها به هر علتی دچار مشکلاتی همچون طبله کردن ایزوگام شد، به شرکت عایق نوین مراجعه کرده و از خدمات ترمیم و لکه ایزوگام با بهترین کیفیت و کارایی به صورتی کاملا تضمینی توسط نصابان ایزوگام کار مجرب و حرفه ای در تمامی مناطق استفاده کنند.

آیا ایزوگام ارزان موجب طبله کردن ایزوگام می شود؟

بله. در صورتی که شما از یک نوع ایزوگام غیر استاندارد و ارزان قیمت برای عایق کاری ساختمان خود استفاده نمایید، ممکن است در مدت زمان کوتاهی عایق شما دچار طبله شدن شود.

آیا شرکت عایق نوین برای تعمیر باد کردن ایزوگام خدماتی دارد؟

بله. یکی از جمله خدماتی که شرکت ما به مشتریان خاص خود ارائه می دهد، ترمیم و لکه گیری ایزوگام هایی که دچار طبله شده اند، می باشد که شما همشهریان عزیز می توانید در صورت مواجه با این مشکل از آن ها استفاده نمایید.

آیا ایزوگام های طبله شده را باید تعویض کرد؟

خیر ایزوگام هایی که دچار طبله کردن، شده اند را می توان با استفاده از روش های خاصی که وجود دارد تعمیر نمود.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *