آسفالت در آبعلی

کیفیت آسفالت در آبعلی

به گفته کارشناسان و متخصصان آسفالت در آبعلی، یک آسفالت با کیفیت باید حدود 20 سال دوام داشته باشد. مقاومت و دوام آن بستگی به مراحلی دارد که قبل از انجام آسفالت اتفاق می افتد. آسفالت در آبعلی با چندین سال تجربه در این امر و با توانمندی نیروی کار متخصص در زمینه آسفالت جاده، معابر و پشت بام فعالیت می کند.

آسفالت ها نقش مهمی در زیباسازی معابر، پیاده روها و خیابان ها دارند و یکدست و سالم بودن آسفالت به علاوه بر زیبایی به امن بودن مسیر هم می انجامد.

بهینه سازی در انجام پروژه های گسترده شامل استفاده از مصالح مرغوب و با کیفیت است چرا که کیفیت بالای مصالح باعث دوام و مقاومت سازه خواهد شد از این رو نیازی به تکرار و هزینه ی ترمیم نخواهند داشت.

از آنجایی که جاده ها و معابر شهری بسیار پر تردد هستند لذا زیرسازی مناسب و نظارت بر اجرای صحیح از اصول اولیه کار محسوب می شود. ممکن است در یک خیابان آسفالت مرغوب و خوبی به کار رفته باشد اما چنانچه زیرسازی اصولی نداشته باشد منجر به نشست کند یا جاده بشکند و یا در زمان بارش باران و سیل و یخبندان از بین برود.

آسفالت کاری در آبعلی

زیرسازی با ریختن سنگ و مواد جامد سخت شروع و با ریختن خاک و کوبیده شدن تمام می شود. پس از این مرحله نوبت به روکش کردن توسط آسفالت گرم است. برای دوام بیشتر آسفالت لایه ای به لایه های بالایی اختصاص میدهند. زه کشی هم برای در امان ماندن جاده در زمان برف و باران بسیار ضروری است.

آسفالت در آبعلی رعایت نکات زیر جهت دستیابی به آسفالت خوب را مفید می داند:

1-شناخت مناطق سست

2-اطمینان از عدم نشست زمین

3- خاک منطقه آهکی نباشد

4- هماهنگ بودن سنگ های استفاده شده در آسفالت

5-استفاده از غلتک برای مسطح سازی و زیرسازی

6-استفاده از سموم گیاه کش در لایه های زیرین

7-سطح صاف و بدون موج باشد

8-استفاده از بهترین نوع مصالح

9-در مناطق پر ترافیک از زیرسازی بتن استفاده شود

آسفالت گرم با توجه به نوع کاربری به چند نوع تقسیم می شود که می توان به آسفالت، اساس قیری، ماسه ، آسفالت متخلخل و آسفالت رویه ( توپکا) اشاره کرد. آسفالت گرم بیشتر برای خیابانها مورد استفاده قرار می گیرد.

آسفالت در آبعلی به این نکته که کیفیت آسفالت مرغوب باعث راحتی سفر و امنیت می شود تاکید دارد و همچنین یک مسیر آسفالت شده ی مطلوب مانع از آسیب رسیدن به ماشین ها خواهد شد.

نکاتی که برای آسفالت پشت بام از نگاه کارشناسی آسفالت در آبعلی باید مدنظر قرار داد : ملات زیر آسفالت باید صاف بوده و بدون خرج و خلل باشد برای این کار باید سیمان و ماسه زیر آسفالت با لیسه یکنواخت و هموار شود. تمام سطوح بطور یکنواخت قیر پاشی شوند و مطمئن شویم که هیچ نقطه ای بدون قیر نمانده باشد. سپس لایه آستر و رویه روی سطح پخش شود. نکته مهمی که حائز اهمیت است اینکه سطح به سمت ناودان ها شیب داشته باشد تا در زمان باران و تگرگ و برف، آب ها به سمت آنها هدایت شوند. پس از پایان کار باید فرصت داد تا کار به طور کامل خشک شود و از حرکت کردن بر روی سطح و گذاشتن اجسام سنگین اکیدا خودداری شود.

 

آسفالت کاری در آبعلی

قیمت آسفالت به عوامل مختلفی وابسته است و براساس نوع و کاربرد ، قیمت آن مشخص می شود.نوع مصالح و همچنین نوع قیر تاثیر زیادی بر قیمت آن دارد. درجه ی مرغوبیت هم که اثرگذارترین عامل در قیمت آسفالت می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آسفالت کاری و نحوه انجام آسفالت به سایت مجموعه عایق نوین مراجعه نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *