نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام

اگر شما نیز قصد نصب کاشی کاری و سرامیک کاری روی ایزوگام ساختمان خود را دارید، به هیچ وجه استفاده از چسب برای کاشی و سرامیک کاری روی ایزوگام را انجام ندهید. چرا که برای این امر بهتر است، پیش از کاشی کاری، سطح مورد نظر را با یک لایه ای نازک از سیمان صاف و یکدست نمایید.

البته توجه داشته باشید که این لایه اصلا نباید ضخیم بوده، چنانچه فضای مورد نظر شما برای این کار کم بوده به صورتی که نمی توانید از سیمانی حتی با ضخامت کم نیز استفاده کنید، به این ترتیب شما این امکان را دارید که از چسب های پلیمری نیز استفاده نمایید. ضخامت این چسب های پلیمری به طور معمول کمتر از یک میلی متر می باشند.

نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام

نکات ایمنی در زمان نصب کاشی و سرامیک روی ایزوگام

  • اگر سطح ایزوگام کاری شده ای که قرار است بر روی آن کاشی و یا سرامیک نصب نمود، مناسب و آماده نبود پیش از هر کاری باید آن را با یک پرایمر مناسب ایزوگام و یا سیمان آماده نمایید که برای این منظور نیز از توری مرغی و یا توری پلیمری استفاده می کنند.
  • در صورتی که هنوز اقدام به ایزوگام کاری نکرده اید بهتر است، جهت نصب ایزوگام مربوطه از ایزوگام تک لایه ی بدون فویل استفاده نمایید، به این علت که علاوه بر چسبندگی بیشتر در هزینه ها نیز صرفه جویی به عمل آید.
  • همان طوری که می دانید اجسام تیز می توانند موجب آسیب دیدن ایزوگام شوند، بنابراین در زمان نصب کاشی یا سرامیک باید مواظب لبه های تیز آن ها باشید، تا به ایزوگام زیر کار صدمه نزده و آب بندی نیز که اجرا کرده اید خراب نشود.
  • بار اضافی بر روی ایزوگام باعث آسیب دیدن آن می شود، در نتیجه در زمان اجرای کاشی کاری باید بار اضافی و سنگین بر روی ایزوگام وارد نکنید.

شاید برای شما مفید باشد : ایزوگام سرویس بهداشتی

محافظت از ایزوگام در زمان نصب کاشی و سرامیک توسط نصاب ماهر

نصب غیر اصولی و استاندارد کاشی و سرامیک بر روی هر نوع عایق رطوبتی نظیر ایزوگام ممکن است که ایزوگام شما را دچار خرابی و نشتی نماید.

در نتیجه محافظت از ایزوگام در زمان نصب کاشی و سرامیک توسط نصاب ماهر یک امر بسیار ضروری است تا بدین صورت آسیبی به عایق شما نرسد.برای اینکه این عملیات به خوبی اجرا شوند، شما باید به دو نکته مهم و اساسی توجه کنید، که این نکات عبارتند از:

  1. اول اینکه مطمئن شوید که ایزوگام شما بر روی سطح مورد نظر به طور کامل چسبیده است، که برای اجرای صحیح این امر باید سطح مربوطه مناسب باشد. در غیر این صورت حتما باید زیرسازی سطح را به صورت یکدست و یکنواختی به کمک سیمان‌ کاری و یا پرایمر ایزوگام انجام داد.
  2. نکته ی دومی که دقت و کیفیت بیشتری نیاز دارد، این است که هنگام نصب کاشی و یا سرامیک بر روی ایزوگام اقدامات لازم پیش از نصب را که در بالا به آن ها اشاره کردیم را انجام دهید.

دلایل اجرای کاشی و سرامیک بر روی ایزوگام

یکی از دلایل اجرای کاشی و سرامیک بر روی ایزوگام این است که امروزه برای جلوه بخشیدن بر زیبایی پشت بام و یا فضا های دیگری که در معرض رطوبت قرار دارند، از کاشی و یا سرامیک بر روی آن ها استفاده می کنند، که علاوه بر زیبایی ظاهری می تواند استحکام و مقاومت خوبی نیز روی آن ها داشته باشد.

این محصول، همان طوری که در بالا نیز گفته شد باید با دقت خاصی بر روی عایق نصب شده تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت عایق نوین مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظر خود را از همکاران مشاور ما دریافت نمایید.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *