قیرگونی در کوهسار

قیرگونی یکی از روش‌های عایق سازی رطوبتی

برای انجام قیرگونی در کوهسار بهتر است با این روش آشنا شده و بهترین ارائه دهنده‌ی خدمات ایزوگام و قیرگونی در کوهسار را بشناسید. همان طور که می‌دانید قیرگونی از جمله راه‌های عایق کاری از سال‌های گذشته تا به امروز بوده است. با وجود شرایط جوی و اقلیمی متفاوت در ایران و از طرف دیگر وجود منابع نفت فراوان در این کشور، استفاده از قیر به عنوان عایق بسیار رایج است.  

قیر یک ماده‌ی نفتی است که دارای غلظت و چسبندگی بسیار بالا بوده و می‌تواند در برابر نفوذ آب و رطوبت بسیار مقاومت نماید؛ بنابراین قیرگونی به عنوان یکی از عایق‌های رطوبتی به شکل آب بند و درزگیر در صنعت راهسازی و ساختمان سازی استفاده می‌شود. امروزه با پیشرفت علم عایق‌های رطوبتی بسیاری به کمک قیر و مواد دیگر ساخته و در بازار عرضه می‌شود. اما همچنان قیرگونی از محبوب‌ترین روش‌ها برای عایق کردن پی و بام سازه‌ها در صنایع عمرانی و ساختمان سازی است. قیرگونی همچنین برای عایق کاری و ایزولاسیون سرویس‌های بهداشتی، استخرها و کلیه سطوح در معرض نم و رطوبت مورد استفاده قرار می‌گیرد.   

 

معرفی عایق رطوبتی قیر

همان طور که گفته شد قیر در کشور ایران به دلیل وجود منابع عظیم نفتی به وفور یافت می‌شود بنابراین استفاده از آن در ساخت عایق رطوبتی قیرگونی در کوهسار و ساخت رویه‌های آسفالتی در راه سازی بسیار رایج است. قیر به دلیل غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب، روی دانه‌های سنگی کف جاده‌ها ریخته می‌شود و با چسباندن آن‌ها به یکدیگر آسفالت شکل می‌گیرد. این کار در زمستان‌ها از نفوذ آب به خلل و فرج جاده و یخ زدن آن جلوگیری می‌کند.  

قیر در دو نوع قیرهای طبیعی و قیرهای نفتی دسته بندی می‌شوند. قیرهای طبیعی به دنبال تبخیر روغن‌های نفت خام به وجود آمده و به سطح زمین نفوذ می‌کند. این محصول گاهی به شکل سنگ قیر در سطح زمین دیده می‌شود. این ماده پس از استخراج با افزودن قیر یا پودر سنگ در ساخت آسفالت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیرهای نفتی بیشترین استفاده را در سراسر جهان دارند. این محصول از تقطیر نفت خام تحت دمای 350 درجه سلسیوس در پالایشگاه به دست می‌آید. این قیر نسبت به قیرهای طبیعی دارای کاربرد بیشتر اما دوام کمتری می‌باشد. قیرهای نفتی به سه دسته قیر خالص، قیر دمیده و قیر محلول تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی ویژگی‌های قیرگونی در کوهسار می‌پردازیم.  

 

قیرگونی در کوهسار - قیرگونی- عایق نوین

 

ویژگی‌های قیرگونی در کوهسار

همان طور که گفته شد روش‌های مختلفی برای عایق کردن سطوح در معرض رطوبت وجود دارد. در این میان قیرگونی در کوهسار دارای مزیت‌های بسیاری در مقایسه با سایر عایق‌های رطوبتی است. ویژگی‌های قیرگونی عبارتند از:

  1. غیر قابل نفوذ بودن در برابر آب
  2. چسبندگی بالا
  3. مقاوم در برابر عوامل جوی نظیر سرما، گرما، یخ زدن و غیره
  4. تغییر حالت از جامد به مایع هنگام حرارت دیدن و برگشت به حالت فیزیکی قبل پس از سرد شدن
  5. مقاوم در برابر نیروهای کششی
  6. مقاوم در برابر فشارهای عمودی
  7. امکان تعمیر و وصله زدن به هنگام ترمیم آسفالت یا قیرگونی قدیمی
  8. مقاوم در برابر محیط‌های اسیدی، قلیایی و نمکی
  9. طول عمر و دوام بالا
  10. اقتصادی و مقرون به صرفه در مقایسه با عایق‌های رطوبتی دیگر

 

معرفی گروه تولیدی عایق نوین بهترین ارائه دهنده قیرگونی در کوهسار

گروه تولیدی عایق نوین از جمله معتبرترین مراکز تولید و پخش انواع عایق رطوبتی و انجام قیرگونی در کوهسار است. این مجموعه کار خود را از سال 1369 آغاز کرده و در حال حاضر بهترین عایق‌های رطوبتی را مطابق استانداردهای بین المللی تولید و به بازار عرضه می‌کند. این گروه تولیدی مفتخر است به عنوان یکی از بزرگ‌ترین متخصصان ارائه دهنده قیرگونی در کوهسار، در خدمت مشتریان با بودجه‌های مالی متفاوت باشد. بیشترین متقاضیان قیرگونی در کوهسار سازندگان و مجریان پروژه‌های ساختمان سازی هستند.

 

سایر مقالات:  ایزوگام در کوهسار   قیمت قیرگونی در تهران   قیرگونی در کرج 

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *