قیمت ایزوگام در هشتگرد

قیمت ایزوگام در هشتگرد به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ایزوگام در هشتگرد تحت تأثیر عوامل بسیار زیادی می‌باشد. مواردی چون کیفیت مواد اولیه در ساخت ایزوگام، قیمت قیر، نوع الیاف مورد استفاده در ساخت ایزوگام، قیمت ارز، قیمت جهانی نفت، هزینه‌های حمل و نقل و غیره می‌تواند بر قیمت ایزوگام در هشتگرد تأثیر گذار باشد.

قیر مهم‌ترین ماده در ساخت ایزوگام‌ها است. تغییر قیمت قیر می‌تواند بر قیمت ایزوگام تأثیر بگذارد. قیمت قیر با توجه به قیمت جهانی قیر و نفت و نرخ دلار تعیین می‌شود. این قیمت‌ها مستقیماً تحت تأثیر تحولات سیاسی و اخبار اقتصادی در بازار نفت جهانی است.

با توجه به بالا بودن قیمت قیر برخی از تولید کنندگان از افزودنی‌های دیگری در ساخت ایزوگام استفاده می‌کنند که سبب کاهش قیمت ایزوگام در هشتگرد  می‌شود اما همزمان از کیفیت محصول نهایی در مقایسه با ایزوگام ساخته شده با قیر خالص کاسته می‌شود.

با کاهش کیفیت ایزوگام میزان دوام و ماندگاری این محصول نیز کاهش می‌یابد، بنابراین هزینه‌های تعمیر و نگهداری از ایزوگام در طول زمان افزایش می‌یابد. میزان طول عمر باکیفیت‌ترین ایزوگام‌ها چیزی حدود 15 سال است که با تغییر در مواد اولیه و استفاده از مواد اولیه نامرغوب این مدت زمان کاهش می‌یابد.

مواد اولیه در ساخت ایزوگام شامل پلیمر، الیاف شیشه، پلی استر قیر، فویل، پرکننده‌ها و غیره می‌باشد. هر یک از این مواد اولیه با توجه به میزان کیفیت و قیمت خود بر روی قیمت ایزوگام در هشتگرد تأثیر می‌گذارد. بیشترین ماده اولیه مورد استفاده در ساخت ایزوگام قیر است. قیمت ایزوگام با توجه به تعداد لایه‌های قیر مورد استفاده و میزان کیفیت و مرغوب بودن این قیر تعیین می‌شود. ایزوگام‌هایی که از چند لایه قیر خالص تولید شده‌اند دارای قیمت نهایی بالاتری نسبت به نمونه‌های مشابه هستند.

ایزوگام پلیمری مرغوب یکی دیگر از انواع ایزوگام است که در آن از قیر خالص استفاده شده است. این ایزوگام دارای قیمت بالاتر اما کارایی بهتر، عمر طولانی‌تر، مقاومت بالاتر و آلودگی کمتری است. همچنین مشکلات کمتری در نصب آن برای نصابان وجود دارد.

برای کاهش قیمت ایزوگام در هشتگرد  می‌توان از ایزوگام‌های تولید شده به وسیله روغن‌های تصفیه شده پتروشیمی استفاده کرد اما این ایزوگام‌ها در مقایسه با انواع مرغوب، استاندارد و با کیفیت دارای معایبی از جمله موارد زیر هستند:

  • ایجاد بوی نامطبوع
  • افزایش وزن
  • شکستگی و ترک خوردگی بر اثر تغییرات دمایی شدید
  • چسبندگی کم به سطوح
  • احتمال نفوذ رطوبت به داخل ساختمان

از جمله عوامل مؤثر در افزایش قیمت ایزوگام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تأثیر قیمت قیر بر قیمت ایزوگام
  • کمبود قیر در بازار
  • حضور در بازار بورس
  • تحریم‌ها
  • واسطه‌ها

طبق نظر کارشناسان عوامل ذکر شده از مهم‌ترین موارد تأثیر گذار بر قیمت ایزوگام در هشتگرد  هستند. ورود قیر به بازار بورس، در دسترس نبودن آن و تحریم‌ها می‌تواند تولیدکنندگان را مجبور به تهیه مواد اولیه به قیمت بالاتر کند. در نتیجه قیمت تمام شده ایزوگام افزایش می‌یابد و سبب افزایش هزینه در اجرا و قیمت ایزوگام در هشتگرد  خواهد شد. وجود واسطه‌ها نیز از جمله مواردی است که می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌ها شود.

قیمت ایزوگام در هشتگرد

 

عایق نوین برترین تولید کننده‌ی ایزوگام در هشتگرد

همان طور که اشاره شد استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین ایزوگام می‌تواند منجر به افزایش قیمت ایزوگام در هشتگرد  شود. اما مهم‌ترین نکته در اجرای ایزوگام استفاده از ایزوگامی با کیفیت بالا و مواد اولیه مرغوب و دارای نشان استاندارد است. بدین منظور بهتر است از معتبرترین مراکز تهیه و توزیع ایزوگام اقدام به خرید و اجرای ایزوگام برای عایق کاری سازه‌ها نمایید. گروه تولیدی عایق نوین از جمله مراجع معتبر در تولید انواع عایق‌های رطوبتی و ایزوگام است. این مجموعه تولیدی است با ارائه ضمانت نامه ۷ ساله از شرکت بیمه ایران، ۲۷ سال تجربه در ارائه خدمات فنی در زمینه عایق‌کاری انواع سازه‌های ساختمانی، تأسیساتی و شهری، ارائه مشاوره فنی توسط کارشناسان خبره ایزوگام شرق، استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در ساخت و تولید ایزوگام، رعایت استانداردهای بین المللی و به کارگیری بهترین و مجرب‌ترین کارشناسان، توانسته یکی از بهترین فروشندگان و مجریان ایزوگام و عایق رطوبتی در ایران باشد.

 

 

سایر مقالات:   ایزوگام شرق    ایزوگام  چیست؟ 

 

 

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *